Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jonradio-private-site domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the multisite-clone-duplicator domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Deprecated: Required parameter $poly_array follows optional parameter $line_number in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 25

Deprecated: Required parameter $poly_values follows optional parameter $data_array in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 271

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
מערך שיעור - להזיז את ההר - Hope

מערך שיעור – להזיז את ההר

דברים קטנים עושים הבדל גדול בואו ונראה לילדים את הכוח שיש להם להשפיע חיובית על העולם שסביבם, ושדברים קטנים עושים הבדל גדול. תראו את זה! צפו יחד בסרט להזיז את ההר בסרט הזה, הר אף פעם לא רואה את זריחת השמש וזוהי המשאלה הגדולה ביותר שלו. חבריו מנסים לעזור לו בדרכים שונות, ולבסוף הוא חווה […]

דברים קטנים עושים הבדל גדול

בואו ונראה לילדים את הכוח שיש להם להשפיע חיובית על העולם שסביבם, ושדברים קטנים עושים הבדל גדול.
תראו את זה!

צפו יחד בסרט להזיז את ההר

  • בסרט הזה, הר אף פעם לא רואה את זריחת השמש וזוהי המשאלה הגדולה ביותר שלו. חבריו מנסים לעזור לו בדרכים שונות, ולבסוף הוא חווה את השמש באופן יצירתי. בנוסף, הוא רואה שהחברים שלו אדיבים אליו.

דברו על זה!

מה התלמידים לקחו איתם מהסיפור? שאלו אותם!

כיצד התלמידים יכולים להתחבר לסרט הזה
דרך החיים שלהם? שאלו אותם!

רגשות
  • כיצד דוב ניסה לעזור להר לראות את זריחת השמש?
  • כיצד ציפור ניסתה לעזור להר לראות את זריחת השמש?
  • כיצד ניסה סנאי לעזור להר לחוות את זריחת השמש?
  • כל אלה לא עבדו, אבל כיצד זה גרם להר להרגיש?
  • האם יש משהו שאתם ממש טובים בו? מהו?
  • האם אי פעם השתמשתם בכישרון שלכם כדי לעזור למישהו שהיה פחות טוב במשהו?
  • כיצד העזרה שנתתם גרמה לכם להרגיש?
שיקולים
  • מדוע ניסה דוב לעזור להר?
  • מדוע ניסתה ציפור לעזור?
  • מדוע סנאי ניסה לעזור?
  • האם מישהו אי פעם ביקש מכם עזרה בלעשות משהו?
  • האם עזרתם לו? אם כן, מדוע? אם לא, למה לא?
  • האם תוכלו להסתדר עם עזרה של כל אחד?
פעולות
  • כל החיות ניסו לעזור, אבל זה לא הצליח. מה לבסוף עשו החיות כדי לעזור להר?
  • האם זה עבד?
  • זה לא באמת עבד, אז מדוע הר עדיין היה שמח?
  • האם אי פעם ניסיתם לעזור למישהו והדברים לא קרו כמו שתכננתם?
  • כיצד האדם האחר הרגיש ביודעו שניסיתם?
  • האם זה היה נחמד שלפחות ניסיתם לעזור?

 

 

נסו את זה!

תהיו ההר!

עזרו לילדים ללמוד להעריך מה שיש להם.

  • שחזרו את הפרק עם התלמידים כשכל אחד משחק דמות אחרת.
  • אם השמש זורחת, צאו ושחזרו את הפרק בחוץ.
  • שאלו את הר כיצד הוא/היא מרגיש/ה ללא יכולת לזוז.
  • ההר לא יכול לראות את השמש, אבל מה הוא/היא כן יכולים לראות?
  • מה הוא/היא יכול/ה להרגיש?
  • אם הפעילות מתקיימת בחוץ, שאלו את הכיתה איך זה מרגיש להיות בשמש בזמן שהם משחקים בחוץ.
  • האם השמש מרגישה חמימה?
  • הניחו שמיכה על הגב של ההר ושאלו אותו/אותה אם הוא/היא יכול/ה להרגיש את השמש.
  • איך זה מרגיש? האם זה מרגיש כמו חיבוק חם?
  • בסרט, הר לא היה יכול לראות את השמש, אבל מה כן היה יכול לראות (שמיים כתומים וצהובים, אדמה מושלגת, עצים, חברים)?
  • נגנו מחדש את הסרט בלי קול ובקשו מהתלמידים לרשום את כל הדברים שהר היה יכול לראות.
  • מהם הדברים שהר היה מסוגל לעשות?
  • זה היה עצוב שהר לא היה יכול לראות את השמש, אך האם שאר הדברים מפצים על כך?

שחקו!

אנחנו מסתדרים עם קצת עזרה מחברים.

  • דונו בפעילות בה ההר מזהה את הדברים שיש לו.
  • שאלו את התלמידים איך זה היה אם הייתה להם בעיה ברגליים והם לא היו יכולים ללכת. הם הם היו מרגישים קצת כמו הר?
  • מה אם הם לא היו יכולים לשמוע? בקשו מחלק מהתלמידים לכסות את אוזניהם בזמן שאתם מספרים לכיתה בדיחה.
  • אחרי שכולם מתחילים לצחוק, הורו לתלמידים להוריד ידיים מהאוזניים.
  • שאלו את התלמידים איך זה הרגיש כשכולם דיברו וצחקו והם לא ידעו מה נאמר.
  • בחרו תלמיד שיעמוד בקדמת הכיתה וכסו את עיניו.
  • אמרו לכיתה להורות לתלמיד כיצד להגיע מנקודה אחת בחדר לנקודה אחרת בחדר.
  • לאחר מכן, שאלו את התלמיד עם העיניים המכוסות איך היה לקבל הוראות.
  • בצעו את הפעילות שנית, והפעם עם תלמיד אחר כמדריך. בקשו מהתלמיד עם העיניים המכוסות לשים יד על הכתף של התלמיד האחר בזמן שהוא מוליך אותו באיטיות לאורך החדר.
  • כיצד זה הרגיש לקבל עזרה מחבר? האם ברור כמה טוב יותר כאשר אנחנו עוזרים לאחרים לעומת להגיד להם מה לעשות?

 

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

מה עושים היום? קלמר מתגלגל

מה עושים היום? קלמר מתגלגל

מה עושים היום? תג שם לתיק

מה עושים היום? תג שם לתיק

מה עושים היום? קסם עם גומייה על האצבעות

מה עושים היום? קסם עם גומייה על האצבעות

מה עושים היום? ניפוח בלונים

מה עושים היום? ניפוח בלונים

מה עושים היום? קסם כפתור ומטפחת

מה עושים היום? קסם כפתור ומטפחת