Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jonradio-private-site domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the multisite-clone-duplicator domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Deprecated: Required parameter $poly_array follows optional parameter $line_number in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 25

Deprecated: Required parameter $poly_values follows optional parameter $data_array in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 271

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
על הפרוייקט - Hope

על הפרוייקט

פרויקט רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף הקיים בלאו הכי, ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, לרווחתו של ההורה ולחדווה משותפת לשניהם . רגעי קסם הוא פרויקט ייחודי המעניק להורים ומשפחות כלים פשוטים כדי להפוך את הזמן היומיומי המשותף עם הילדים, לזמן מהנה […]

פרויקט רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף הקיים בלאו הכי, ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, לרווחתו של ההורה ולחדווה משותפת לשניהם .

רגעי קסם הוא פרויקט ייחודי המעניק להורים ומשפחות כלים פשוטים כדי להפוך את הזמן היומיומי המשותף עם הילדים, לזמן מהנה ומקרב, המעשיר ומקדם את התפתחותו של הילד.

נקודת המוצא של הפרויקט היא שהזמן המשותף שהורים וילדים מבלים יחד בימינו, הוא על פי רוב מוגבל, לחוץ, עמוס במשימות, ולא בהכרח מאפשר יצירת “זמן איכות” משותף שבו ההורה מתמקד בילד ומרוכז רק בו. עם זאת, הגיל הרך הוא חלון הזדמנויות משמעותי אך בר חלוף בהתפתחות הילד. זהו שלב בו מתרחשים תהליכים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים שישפיעו על כל מהלך חייו של הילד בבגרותו וחשוב לנצל את פרק הזמן הזה ככל האפשר. פרויקט רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף הקיים בלאו הכי, ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, לרווחתו של ההורה ולחדווה משותפת לשניהם .

פרויקט רגעי קסם הוא פרי שיתוף פעולה מיוחד, בין קרן ברנרד ון ליר, העוסקת בשיתוף ידע ופיתוח פרויקטים מיוחדים לקידום ילדים בגיל הרך ברחבי העולם, לבין קבוצת מדיה הופ! המתמחה ביצירת חוויות תוכן מקוריות חוצות פלטפורמה, ואחראית לארבעה ערוצי ילדים ובהם מותגים מובילים לגיל הרך – הופ!, לולי והופ! ילדות ישראלית . קרן ברנרד ון ליר וקבוצת הופ! חברו יחד כדי להעלות למודעות הציבור במדינת ישראל את חשיבותו המכרעת של הקשר האישי בין הורים לילדים בגיל הרך מתוך אמונה שדרך יוזמה חשובה זו, יתאחדו מוסדות מדיניים ופרטיים כאחד ויתמכו במהלך שכל כולו טיפוח דור העתיד במדינתינו.

פרויקט רגעי קסם מציע מאגר של פעילויות פשוטות מאוד לביצוע, אך בעלות תרומות ממשיות לילד בתחומים רבים כגון קוגניטיבי, רגשי, מוטורי ועוד, כשבמקביל הן מעניקות להורה חוויה מהנה ומרוממת שמקלה על ההתנהלות היומיומית השוטפת. המאגר גובש באמצעות תחקיר עומק ובעזרת ועדת היגוי ויועצים נוספים*, כולם מומחים מהשורה הראשונה בנושאי חינוך, בריאות והתפתחות הילד בגיל הרך בישראל. בנוסף, התבצעו סקרי מדידה והערכה שסייעו בפיתוח התוכן של הפרויקט על ידי מכון המחקר של המרכז לטכנולוגיה חינוכית ועל ידי יועצים מתחום הכלכלה ההתנהגותית, על מנת להביא ליצירת שינוי התנהגותי בקרב ההורים.

עולם התוכן העשיר וחוצה פלטפורמות של רגעי קסם, כולל שתי סדרות סרטים בפורמט קצר (אחת לילדים והאחרת להורים) וקליפ מוסיקלי, המופצים דרך פלטפורמות הטלוויזיה והדיגיטל של קבוצת הופ! , וכן באמצעות שותפי Outreach נוספים.

בראשית פברואר 2019 הושק פרויקט רגעי קסם בערוצי המדיה השונים:

סדרת דוקו-דרמה טלוויזיונית המיועדת לילדים בגיל הרך ומותאמת לצפייה משפחתית תעלה על מסכי הופ! ולולי. הפקת מקור ייחודית זו, מציגה עשר משפחות ישראליות מכל קשת החברה הישראלית. בכל פרק מוצג גיבור מרכזי, ילד או ילדה שדרכם מתוודע הצופה להתנהלות השגרתית של המשפחה בה משולבות פעילויות הפרויקט בדרך סיפורית ומהנה.

במקביל עלתה בפלטפורמות הדיגיטל, סדרה נוספת לקהל ההורים, “רגעי קסם- הורות בכל רגע” בה נבחרת המומחים של רגעי קסם מופיעה בסרטונים קצרים, בהם מסבירים מבחינה מדעית, מדוע כדאי לבצע את הפעילויות, וכיצד הן תורמות לילד ולהורה. המומחים יעניקו גם מידע נוסף ושלל טיפים להורים.

הפרויקט כולו מלווה בקליפ מוסיקלי חדש ומיוחד לשיר שנכתב למען פרויקט “רגעי קסם” ויעלה גם הוא בערוצי המדיה השונים.

אתר “רגעי קסם” מציע את מאגר הפעילויות של רגעי קסם וכן מגוון רחב של תוכן נוסף.
מאחר והמטרה היא להביא למודעות ציבורית כמה שיותר רחבה את חשיבות ההשקעה והטיפוח בגיל הרך והיכרות של הקהל הרחב עם הצעות ישימות בחיי היום יום, מתוכננים גם שיתופי פעולה במרחב הפיזי עם מוסדות וארגונים, שיפיצו המסרים ויעשו שימוש בחומרים המופקים לצורכי הדרכה של ילדים, הורים וצוותים חינוכיים.

שיתופי הפעולה מתהווים בהנחייתם של חברי ועדת ההיגוי המלווה את הפרויקט וזאת מתוך רצון להפיץ המידע ולהגיש התכנים לציבור כמה שיותר מגוון ורחב.

חברי ועדת ההיגוי ויועצים נוספים ( על פי סדר הא’-ב’):

אלונה אבט – מייסדת ומנכ”לית קבוצת מדיה הופ!
דניאלה בן עטר – מנהלת קרן ואן ליר בישראל
ענת בר – מנהלת מרכז הפעו”ט, טירת הכרמל
ד”ר שלי גפן – מומחית לתקשורת בסביבת מסכים, האוניברסיטה הפתוחה
סימה חדד – סגנית יו”ר המועצה לגיל הרך רן כהן אהרונוב – גנן ובעלים של גן ילדים אלטרנטיבי
פרופ’ אסתר עדי-יפה – ראש החוג להתפתחות הילד, אוניברסיטת בר אילן
ד”ר ליזה רובין – מנהלת המחלקה לאם ולילד, משרד הבריאות
ד”ר מירב לונה תורג’מן – מנהלת המחלקה להפעלה פדגוגית, משרד החינוך

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

אודות קרן ברנרד ון ליר

אודות קרן ברנרד ון ליר

קרן ברנרד ון ליר היא קרן פרטית בינלאומית המתמקדת בפיתוח ושיתוף ידע אודות שיטות שהוכיחו את עצמן בהתפתחות ילדים בגיל הרך. הקרן נותנת תמיכה פיננסית ומומחיות לשותפיה בממשלות, בחברה האזרחית ובמגזר העסקי כדי לבחון ולהגדיל שירותים מוצלחים עבור ילדים צעירים ומשפחותיהם.

במשך 50 השנים האחרונות השקיעה קרן ברנרד ון ליר למעלה מחצי מיליארד דולר ופעלה בכל אזורי העולם. השותפויות של הקרן משפיעות על מדיניות ציבורית בלמעלה מ-25 מדינות. הן הובילו לחידושים במתן שירותים והכשרה, שאומצו באופן נרחב על ידי ממשלות וארגונים ללא מטרת רווח, וחוללו רעיונות פורצי דרך ששינו את האופן שבו תופסים בעלי עניין, מהורים ועד קובעי מדיניות, את השנים הראשונות בחיי הילד.

בקרן ברנרד ון ליר מאמינים שמתן התחלה טובה לחיים לכל ילד יועיל לא רק להם אלא שהדבר חיוני לבניית חברות שוחרות שלום, משגשגות ויצירתיות.

אודות קבוצת מדיה הופ!

אודות קבוצת מדיה הופ!

קבוצת הופ! הינה בית תוכן מוביל המתמחה ביצירת חוויות תוכן מקוריות חוצות פלטפורמה לילדים

בין השאר מפעילה הקבוצה את ערוץ הופ! המשודר מאז שנת 2000 במסגרת חבילות הבסיס של HOT  ו YES ומיועד לילדים בגילאי שנתיים עד שמונה.

הערוץ מפיק תכני מקור רבים שהפכו לאבני דרך בתודעה הטלוויזיונית של הדור הצעיר וזוכה לשבחים רבים מצד הורים ומחנכים.

בנוסף, הקבוצה מפיקה גם את ערוץ לולי, ערוץ לפעוטות המשודר בHOT, וערוץ הופילדות ישראלית, ערוץ פרימיום ייחודי המשודר ב HOT  ו YES ומציג שירים, סיפורים, יצירות אמנות ומשחקי ילדות לילדים ולכל המשפחה – הכול על טהרת היצירה העברית.

 

אתר ערוץ הופwww.hop.co.il  מאפשר לגולשים להרחיב את חוויית הצפיה בטלוויזיה ולהמשיך ולבלות עם הדמויות האהובות עליהם מערוץ הופ! תוך לימוד והעשרה.

העיקרון המוביל בפיתוח האתר הינו הנאה המעניקה בצידה ערך מוסף של למידה, תוך ניצול המימד האינטראקטיבי, וזאת כדי לאפשר לילד לימוד בקצב אישי והפנמה של המושגים והערכים אליהם הוא נחשף בערוץ. האתר מיועד לשלושה קהלים: ילדים, הורים ומחנכים, כשלכל אחד מהם ניתנת התייחסות נפרדת וממוקדת.

האתר מאובטח ומותאם לילדים ומכיל תכני וידאו  ועשרות משחקים חינוכיים המבוססים על המותגים המובילים בערוץ הופ!

 

בנוסף, קיימות מספר אפליקציות לאייפון ולאייפד: אפליקציית הופ! המציגה פרקים נבחרים מהתוכניות המובילות בערוץ הופ! – להורדת האפליקציה לחצו כאן

אפליקצית הופלשחק וללמוד שמכילה מגוון משחקים חינוכיים לילדים בגילאי הגן – להורדת האפליקצייה לחצו כאן

ואפליקציית “כח הקצב” עם כוכבי הסדרה האהובה במשחק מוזיקלי מאתגר – להורדת האפליקצייה לחצו כאן

 

התוכן שלנו 

ערוץ הופ!  הוקם במטרה להעניק לילדים הצעירים את האפשרויות ללמוד, להבין, ליהנות והחשוב מכל – לגדול בידיים טובות, באמצעות תכניות חינוכיות מובחרות מהארץ ומהעולם.

התכנים בערוץ מותאמים ליכולות הקוגניטיביות והרגשיות של הילדים בגילאי היעדו מכילים מסרים פשוטים ובהירים, דמויות ידידותיות, קריינות של ילדים בלבד, וללא תכנים של אלימות או פחד. לתכנים ערך מוסף בהיותם מפתחים גם את הדמיון והחשיבה. כל תכניות הרכש מדובבות לעברית בפיקוחם של יועצים לשוניים ודגש רבמ ושם על איכות דיבוב, רמת השפה וטון שיחה נעים.

ערוץ הופ! מעודד קשר הורה- ילד ומעמיד לרשות ההורים כלים שמסייעים להם בתהליך גידול הילדים.  הדבר בא לידי ביטוי בהתאמת לוח השידורים לסדר היום של הילד ושירי בוקר וערב המעודדים מידי יום את הילדים לבצע את הפעולות הקבועות הנדרשות, החל מצחצוח שיניים והתלבשות וכלה בהתארגנות לשינה.

בכל חג משודרות תכניות מיוחדות אשר נותנות ביטוי לתרבות ולמסורת הישראליים, וכן, בעתות מצוקה ומתח משודרים שידורים מיוחדים שהופקו לשעות חירום ומותאמים לילדי הגיל הרך.
נוסף לכך, אנו גאים בשיתופי הפעולה הרבים שלנו עם רשויות המדינה לקידום נושאים בעלי חשיבות חברתית ולאומית, כגון: חיסכון במים, שמירה על הסביבה, זהירות בדרכים, תזונה בריאה בגיל הגן וכיו”ב.  לצד פרסים מקצועיים בינלאומיים, הופ! אף זכה בפרס יו”ר הכנסת על פעילות טלוויזיונית לעידוד הזהירות בדרכים ובפרס הש”ל לשמירה על הסביבה.

 

ערוץ 77 בHOT   ערוץ 82 בYES

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

סדרת דוקו-דרמה טלוויזיונית המיועדת לילדים בגיל הרך ולהוריהם. 

בסדרה עשרה סרטים באורך של כ-5 דקות, המציגים משפחות שונות בשעות השגרה המשותפות שלהם.

בכל סרט, ילד או ילדה מהווים ציר עלילתי מרכזי דרכו מתוודע הצופה אל שאר בני המשפחה ונחשף למבחר פעילויות רגעי קסם. פעילויות אלה, שפותחו במסגרת העבודה על פרויקט רגעי קסם, מעניקות להורים כלים לפתח את ילדיהם בתחום הקוגניטיבי, מוטורי, ריגשי ועוד, ובאותה עת מקלות על ההתנהלות ההורית והמשפחתית, מקרבות בין ההורה לילד ומעשירות את הזמן המשותף ברגעי קסם רבים ומהנים.

 

1. אני הייתי פה קודם

משתתפים: משפחת כפולר. גיבורה: לילי (4)

למשפחת כפולר נולדה תינוקת. לילי ואחיה הגדול תום מנסים להתרגל לסדר החדש. פעם למשל, היה מאוד ברור איפה כל אחד יושב באוטו, ועכשיו הכסא של אנה תופס את המקום שלילי הכי אוהבת והיא נאלצת לשבת באמצע. בנסיעה חזרה מהחוג של תום, הדרך מתארכת, וכולם קצרי רוח. האם יצליחו להעביר את הדרך הביתה בנעימים?

פעילויות: משחק נסיעה “אני מביט מהחלון”•משחק נסיעה “סיפור בהמשכים”• שרים באוטו•מחליפים חיתול יחד • שיר חלקי גוף באמבטיה •  הקראת סיפור לפני השינה

 

2. מחכים לאבא

משתתפים: משפחת באלאס. גיבור: יהלי (6)

אבא של יהלי הוא נהג משאית. הוא נוסע מרחקים ארוכים ולפעמים מגיע הביתה רק בערב למחרת. יהלי וארבעת האחים שלו מתגעגעים אליו ומחכים לבואו. אמא ענבל וחמשת הבנים מוצאים דרכים להתמודד עם הגעגועים עד שאבא יגיע.

פעילויות: משחק הסידור • ציור לאבא • מלמדים את אמא משחק וידאו • משחק סיכום היום בארוחת הערב

 

3. כולם בשביל אחד

משתתפים: משפחת בזק. גיבורה: יערה (4)

בימי שבת מתנהלת משפחת בזק בהמולה שמחה. כולם בבית אוהבים לעשות דברים יחד, אבל לפעמים יערה מרגישה שהיתה רוצה להיות קצת לבד עם אבא ואמא ולא כל הזמן עם כולם. האם יש דרך להיות גם ביחד וגם לבד?

פעילויות: משחק המבטים • משחק הפנטומימה • סובב את הציור • ריקוד קבוצתי

 

4. כבר לא קטנה!

משתתפים: משפחת ידנקו. גיבורה: ספיר (5)

ספיר מרגישה גדולה. היא לא רוצה לתת יד בדרך ולא מסכימה לעשות דברים של קטנים. כשספיר הולכת לירקן עם אמא, מחכה לה הפתעה מיוחדת, אמא מאפשרת לה לעשות את הקניות ממש כמו ילדה גדולה ואפילו את אבא, היא ואחיותיה לימדו משהו חדש היום. ספיר מוכיחה לכולם שהיא בוגרת ועצמאית.

פעילויות: קניות אצל הירקן • משחק דרך: שיווי משקל על חומה • הכנת עבודת יצירה בעזרת סרטון באינטרנט • לוח המשאלות

 

5. לקחו לי

משתתפים: משפחת קנטור. גיבור: זוהר (3)

איזה כיף לזהר, יש לו שתי אחיות גדולות ובני דודים שגרים ממש ליד. הם  באים אליו כמעט כל אחר צהריים וכך יש לו תמיד עם מי לשחק.  אבל מה קורה כזוהר ובן הדוד שלו רוצים שניהם לשחק עם אותה משאית צעצוע?

פעילויות: משחק דימיון – המסעדה • יוגה משפחתית • משחק אמבטיה: בועות סבון • שיר מהילדות של אמא לפני השינה

 

6. שינוי זה כמו הפתעה

משתתפים: משפחת כצמן. גיבורה: נגה (3)

נגה גרה עם אמא במושב, אבל ישנם ימים שבהם היא נמצאת עם אבא בעיר. כדי לא להתבלבל אמא עוזרת לנגה לעשות סדר ולשמור על שיגרה ברורה ומרגיעה. נגה אוהבת לדעת מה הולך לקרות, אבל כשמשהו פתאום משתנה בתוכנית, נגה מוטרדת. נגה ואמא יוליה יוצאות לטיול קטן ולא מתוכנן בחורשה ומוכיחות שמשהו לא צפוי יכול להיות טוב ולהביא איתו רגעי קסם רבים.

פעילויות: לוח תכנון פעילות משפחתי • משחק התאמת הגרביים • התבוננות וחקר בעזרת זכוכית מגדלת • משחק ההקשבה (מיינדפולנס) • הכנת מובייל מחומרים מהטבע

 

7. משעמם לי

משתתפים: משפחת זאייד. גיבורה: סלמה (4)

אחה”צ בכפר ובהא צריך לקחת את סלמה לרופא השיניים, אבל התור במרפאה ממש ארוך וזה משעמם. כשסלמה מבקשת את הטלפון הסלולרי, אבא שלה מציע דרך מקורית ומהנה להשתמש בו.  גם בבית כשסלמה צריכה להמתין לאמא שתסיים ללמוד למבחן, היא מגלה שכשנהנים הזמן עובר מאוד מהר.

פעילויות: משחק המתנה בתור – צילום צורות עם טלפון סלולרי • משחק המתנה בתור -משחק האצבעות • בניית מגדלים מכוסות חד פעמיות • הופעה לאבא ואמא

 

8. רק עם סבא וסבתא

משתתפים: משפחת ישראלי. גיבור: איתן (6)

איתן, אגם ונגה הקטנה, גרים במושב, בשכנות לסבים ולסבתות משני הצדדים. הילדים מאוד אוהבים לבלות איתם אחר הצהריים, אבל לסבא יש רשימת משימות ארוכה. לאיתן נראה, שהיום הרשימה של סבא ארוכה מתמיד, אבל אז הוא מגלה שכשעושים את המשימות יחד זה יכול להיות ממש כיף. בבית של סבתא אפשר לעשות דברים מיוחדים שאי אפשר לעשות בשום מקום אחר.

פעילויות: עבודה במטע • איסוף ביצים מהלול • תזמורת סירים • התבוננות באלבום משפחתי • צביעת ביצים

 

9. איך אפשר להספיק הכל?

משתתפים: משפחת ברמן-סגל. גיבורה: עלמה (6)

כשאבא ואבא חוזרים אחר הצהרים מהעבודה לא תמיד יש זמן לעשות כל מה שרוצים. עלמה רוצה לרכוב על אופניים אבל כבר מאוחר ולמורת רוחה אבא לא מסכים. בזמן שאבא איתי משחק עם ליבי האח הקטן, אבא טל מציע לעלמה אפשרויות מסקרנות לפעילויות מהנות בזמן שנותר. עלמה מגלה שגם כשאין זמן לצאת החוצה עדיין אפשר ליהנות מפיקניק מקורי בסלון.

פעילויות: אחריות על טיפול בכלבה • הכנה משותפת של ארוחת ערב • משחק פעוטות עם מכשירים שאינם בשימוש • משחק “העלמת חפצים” בקופסה ריקה • ארוחת ערב באוהל בסלון

 

10. רוצה רק את אמא

משתתפים: משפחת כהן. גיבור: עידו (5)

עידו הכי אוהב להיות עם אמא, אבל אחה”צ דוקא בזמן שעידו רוצה לשחק עם אמא היא עסוקה ועידו מאוכזב. למרבה השמחה מגיעה לבקר סבתא חווה. עידו וסבתא חווה חירשים ויש להם שפה מיוחדת שנקראת שפת הסימנים. כשסבתא חווה מגיעה השמחה גדולה וביחד הם מוצאים רעיונות נפלאים לרגעי קסם, להם ולכל המשפחה.

פעילויות: שותלים זרעי עגבניות • הכנת פיצה מספרים • צפייה משותפת בסרטונים ותמונות מהחופשה • כתיבת פתקי אהבה אישיים • הרדמה מודעת (מיינדפולנס) לפני השינה

על “רגעי קסם בקהילה”

על “רגעי קסם בקהילה”

רגעי קסם נמצאים בכל מקום ובכל זמן – גם בקהילה. אנחנו מגיעים עד אליכם! גופים רבים הצטרפו לפרויקט ובשיתוף פעולה איתנו, יצרנו עבורכם חוויות של רגעי קסם משפחתיים ומהנים, אשר לא דורשים מאמץ מיוחד.

אנו מאמינים כי בעזרת שיתופי פעולה אלה ניתן להגיע לעוד ועוד משפחות ולהוביל לשינוי.
בואו להפוך רגעי שגרה לרגעי קסם.

ממש בקרוב תוכלו למצוא פעילויות קסומות משותפות הורים וילדים  של “רגעי קסם” גם מחוץ למסך, הנה מספר דוגמאות:

במוזיאון הילדים בחולון יציעו חוויות משותפות להורים ולילדים שהן עצמן רגעי קסם.
במהלך חודש פברואר, בו מציינים את יום המשפחה,  יוצעו לקהל המבקרים שתי פעילויות ללא תשלום:
דף עבודה בנושא צעצועים ממוחזרים אשר מוצגים בכניסה למוזיאון פרי יצירתו של האומן יוסי וייס.
וכתב חידה נושא פרס קטן.
הרמזים לפתרון יהיה מפוזרים ברחבי המוזיאון.

בחברה למתנ”סים יציעו חוויות משותפות להורים ולילדים, בין הפעילויות שהם מציעים תוכלו למצוא את רגעי קסם בקרוסלה ובבית לגדול טוב ברחבי הארץ,
בחברה להגנת הטבע תוכלו ליהנות מרגעי קסם ולטייל עם המשפחה,
בויצ”ו הגיל הרך מאמצים את רגעי קסם ובקרוב יועלו התכנים גם לאתר שלהם.

נשמח לקבל רעיונות, הצעות, בקשות ואנחנו פתוחים לקבל שיתופי פעולה נוספים, ניתן לשלוח מייל לכתובת: magicmomentes@hoptv.co.il

פרויקט “רגעי קסם” ישמח להתארח גם אצלכם!

מוזמנים ליצור קשר ישיר עם אורי קראוס, orikr81@gmail.com ובטלפון: 052-876-7812

על הסדרה “הורות בכל רגע”

על הסדרה “הורות בכל רגע”

30 סרטוני מידע קצרים, המיועדים לדיגיטל. כל סרטון הוא תשובה לאחת מהשאלות המטרידות הורים כיום וביום יום. במסגרת הפרויקט נאספו באמצעות סקרים ומחקר השאלות המרכזיות המטרידות כיום את מרבית ההורים. כמענה לצורך הזה הופקה סידרת סרטונים בהשתתפות פאנל של מומחים מהשורה הראשונה בתחומים שונים העוסקים בהתפתחות הילד, חינוך, בריאות, הדרכת הורים ועוד.

המומחים עונים על השאלות הגדולות של זמננו ואף נותנים טיפים מעשיים
לפעילויות שפותחו במסגרת הפרויקט ומתאימות למהלך הטבעי של היום, במטרה להשביח את
זמני השגרה המשותפים להורים וילדים ולהפוך אותם מרגעי שגרה לרגעי קסם.

בנוסף משתתפים בסדרה אמנים אורחים, קומיקאים שהם גם זוג והורים בעצמם,
שמשתפים את הצופים בחוויותיהם ההוריות בהומור רב ומשקפים את חיי ההורה הממוצע
בימינו.

תוכן הסדרה:

מס’

שם הפרק

משתתפים

תקציר

1.

איך ילדים לומדים?

פרופ’ אסתר
עדי-יפה

ראש המגמה להתפתחות
הילד בביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן

הסבר על מערכות למידה וזיכרון בגיל הרך, מציג בפנינו את הדרך הנכונה
ללמד את ילדינו מושגים חדשים.

2.

מי שולט בשלט?

ד”ר שלי
גפן

מומחית לתקשורת
ויחסים בסביבת מסכים

כיצד ניתן להפוך את המסכים בחיינו לאלמנט מאחד ומעשיר ומלמד.

3.

לשחק או ללמוד?

עדנה אתרוג

קלינאית תקשורת
– תקשורת דרך משחקים

אנחנו רוצים שילמדו אבל הם רוצים לשחק. עדנה אתרוג מסבירה איך כולם
יכולים לצאת מנצחים.

4.

להתערב או לא להתערב?

אפרת לקט

אמא מאמנת

מה הסוד לפתרון סכסוכים בין הילדים? האם להתערב בריבים שלהם או לא
להתערב?

5.

איך היה היום בגן?

צאלה מיינרט

ראשת מרכז להורות
ומשפחה בסמינר הקיבוצים

צאלה מיינרט מסבירה את חשיבות השאלה ומה אפשר לעשות כדי סוף סוף
לקבל עליה תשובה.

6.

אצל סבא וסבתא מותר הכל?

שירה אקרמן
שימחוביץ
, מנהלת האגף לגיל הרך בקרן תל”י

מה מייחד את תקופת הסבתאות ומה הם רגעי הקסם השמורים רק לסבא
ולסבתא.

7.

מי רוצה סיפור לפני השינה?

פרופ’ דורית
ארם

ראש המגמה לייעוץ
חינוכי, בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב

החשיבות האמיתית של הקראת ספרים לילדים לפני השינה ובכל הזדמנות
במהלך היום.

8.

איך מתקשרים עם תינוקות?

ד”ר טלי
פרנקל

ראש יחידת המחקר
במכון לגיל ינקות ע”ש זיאמה ארקין, במרכז הבינתחומי

למה כל כך חשוב לדבר עם תינוקות מיום היוולדם. מה זה נותן להם?

9.

כמה לחבק את הילד שלך?

ד”ר
תירצה יואלס

ראש המגמה לפסיכולוגיה
התפתחותית באוניברסיטת חיפה

מחקרים מראים שלחיבוק יש חשיבות הרבה יותר גדולה ממה שחשבנו.
ד”ר תרצה יואלס מסבירה ומעודדת לחבק ככל האפשר.

10.

איך ילדים לומדים לדבר?

פרופ’ ענבל
ארנון

בלשנית, פסיכו-בלשנית
ופסיכולוגית התפתחותית מהאוניברסיטה העברית

פרופ’ ענבל ארנון נותנת הסבר מרתק על קליטת שפה במוחו של ילד עוד
משלב היותו עובר ברחם.

11.

האם הילד שלי מפותח מספיק?

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

פיזיותרפיסטית,
מדריכה בכירה על פי גישת בובט ילדים

בגיל הרך פיתוח התנועתיות מפתחת גם את החשיבה. כיצד נגרום לילדינו
להיות פעילים?

12.

איך לגדל ילד חברותי?

ד”ר עדה
בקר

מומחית להתפתחות
חברתית בגיל הרך

 

הורים יכולים להשפיע על המיומנויות החברתיות של ילדיהם. איך עושים
את זה?

13.

איך להיות הורים שמחים?

אריה אקרמן

אבא יצירתי וכוכב
רשת

אריה אקרמן משתף בתובנות ההורות האישיות שלו.

14.

איך שורדים את טרפת הבוקר?

פרופ’ אסתר
עדי יפה

צאלה מיינרט

אריה אקרמן

זמן ההתארגנות בבוקר הוא הסיוט הגדול של כל הורה. איך אפשר להפוך את
הרע ללא נורא, והאם יש אור בקצה המנהרה?

15.

איך מגיעים ליעד בשלום?

פרופ’ ענבל ארנון

פרופ’ דורית
ארם

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

נסיעות ברכב עם הילדים יכולות להיות מאתגרות אבל מצד שני אפשר גם
להפוך אותן לרגעים מלמדים ומהנים מאוד, ואם אפשר ללכת ברגל אז בכלל הרווחנו.

16.

מי בא לסידורים?

פרופ’ אסתר
עדי יפה

ד”ר  שלי גפן,

עדנה אתרוג

ד”ר עדה בקר

להמתין בתור או ללכת לסופר הן חוויות שנתפשות כקשות לביצוע עם
ילדים. מספר עצות שיהפכו את הסידורים לרגעי קסם מפתחים ומהנים.

17.

איך חיים לצד המסכים?

ד”ר שלי
גפן

אפרת לקט

עדנה אתרוג

מבחר עצות מעשיות להפיכת המסכים מגורם מפריע ומפלג לכלי מאחד
ומעשיר.

18.

איך לעשות סדר בבלגן?

פרופ’ אסתר
עדי-יפה

צאלה מיינרט

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

ילדים מסודרים גדלים להיות מבוגרים מסודרים, אבל איך אפשר לשכנע
אותם להתחיל לסדר בהנאה?

19.

למה הם כל הזמן רבים?

ד”ר עדה
בקר

ד”ר תרצה
יואלס

ד”ר טלי
פרנקל

מה כדאי לעשות כדי ליצור אווירה טובה יותר ולהתמודד עם מריבות בין
אחים.

20.

יש מה ללמוד מסבא ומסבתא?

ד”ר תרצה
יואלס

שירה אקרמן

צאלה מיינרט

פרופ’ ענבל
ארנון

הקשר עם סבא וסבתא הוא קשר מיוחד. מה מאפשר הקשר הזה ולמה הוא כל כך
חשוב.

21.

איך כולם מתחברים לתינוק החדש בבית?

ד”ר תרצה
יואלס

פרופ’ דורית
ארם

פרופ’ ענבל
ארנון

כשנוסף תינוק חדש למשפחה, נוספים גם אתגרים חדשים. איך מחברים את
האחים לתהליך המשפחתי החדש.

22.

אחר צהריים – בחוץ או בפנים?

ד”ר טלי
פרנקל

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

עדנה אתרוג

לא צריך ללכת רחוק או להוציא כסף על אטרקציות מחוץ לבית. הנאה רבה
מפתחת ומלמדת נמצאת ממש מחוץ לדלת הבית.

23.

דימיון – משחק או עסק רציני?

ד”ר
תירצה יואלס

פרופ’ ענבל
ארנון

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

ד”ר עדה
בקר

מה תרומתם של משחקי דמיון להתפתחות הילדים שלנו?

24.

מה תינוקות קולטים?

ד”ר טלי
פרנקל

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

פרופ’ אסתר
עדי יפה

כמה בעצם יכולים תינוקות לקלוט ולהגיב, ומה אפשר לעשות בבית כדי
לעזור להם להתפתח?

25.

מה לומדים באמבטיה?

פרופ’ אסתר
עדי יפה

אריה אקרמן

פרופ’ ענבל
ארנון

אפרת לקט

שעת האמבטיה מזמנת להורה ולילד את האפשרות להיות בקשר אחד על אחד
ללא הפרעות. כך תהפכו את זמן הרחצה לחוויה מלמד ומפתחת מלאה בתשומת לב.

26.

אפשר לבשל וללמוד?

 

שירה אקרמן

פרופ’ דורית
ארם

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

בישול היא פעילות שכיף לעשות יחד, אבל מעבר להנאה ניתן באמצעות
בישול לפתח יכולות רבות וחשובות אצל ילדים.

27.

מה כל כך חשוב בארוחת הערב?

ד”ר
תירצה יואלס

פרופ’ ענבל
ארנון

ד”ר עדה
בקר

לסיים עוד משהו בעבודה או לחזור לאכול ארוחת ערב בבית?

מסתבר שארוחת הערב היא רגע קסם שלא תרצו להפסיד.

28.

איך הולכים לישון עם חיוך?

ד”ר טלי
פרנקל

פרופ’ דורית
ארם

פרופ’ ענבל
ארנון

אילו טקסים קיימים לפני הליכה לישון ומה חשיבותם עבור הילד?

29.

הורות ורגשות אשמה – זה תמיד הולך יחד?

אפרת אברמוב
ועומר בורנשטיין

מצעד רגשות האשם הגדולים של הורים.

30.

איך נראה יום בחיי הורים?

אפרת אברמוב
ועומר בורנשטיין

תמונת מצב מחייהם של הורים.