Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jonradio-private-site domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the multisite-clone-duplicator domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Deprecated: Required parameter $poly_array follows optional parameter $line_number in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 25

Deprecated: Required parameter $poly_values follows optional parameter $data_array in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 271

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
על "רגעי קסם בקהילה" - Hope

על “רגעי קסם בקהילה”

רגעי קסם נמצאים בכל מקום ובכל זמן – גם בקהילה. אנחנו מגיעים עד אליכם! גופים רבים הצטרפו לפרויקט ובשיתוף פעולה איתנו, יצרנו עבורכם חוויות של רגעי קסם משפחתיים ומהנים, אשר לא דורשים מאמץ מיוחד. אנו מאמינים כי בעזרת שיתופי פעולה אלה ניתן להגיע לעוד ועוד משפחות ולהוביל לשינוי. בואו להפוך רגעי שגרה לרגעי קסם. ממש בקרוב […]

רגעי קסם נמצאים בכל מקום ובכל זמן – גם בקהילה. אנחנו מגיעים עד אליכם! גופים רבים הצטרפו לפרויקט ובשיתוף פעולה איתנו, יצרנו עבורכם חוויות של רגעי קסם משפחתיים ומהנים, אשר לא דורשים מאמץ מיוחד.

אנו מאמינים כי בעזרת שיתופי פעולה אלה ניתן להגיע לעוד ועוד משפחות ולהוביל לשינוי.
בואו להפוך רגעי שגרה לרגעי קסם.

ממש בקרוב תוכלו למצוא פעילויות קסומות משותפות הורים וילדים  של “רגעי קסם” גם מחוץ למסך, הנה מספר דוגמאות:

במוזיאון הילדים בחולון יציעו חוויות משותפות להורים ולילדים שהן עצמן רגעי קסם.
במהלך חודש פברואר, בו מציינים את יום המשפחה,  יוצעו לקהל המבקרים שתי פעילויות ללא תשלום:
דף עבודה בנושא צעצועים ממוחזרים אשר מוצגים בכניסה למוזיאון פרי יצירתו של האומן יוסי וייס.
וכתב חידה נושא פרס קטן.
הרמזים לפתרון יהיה מפוזרים ברחבי המוזיאון.

בחברה למתנ”סים יציעו חוויות משותפות להורים ולילדים, בין הפעילויות שהם מציעים תוכלו למצוא את רגעי קסם בקרוסלה ובבית לגדול טוב ברחבי הארץ,
בחברה להגנת הטבע תוכלו ליהנות מרגעי קסם ולטייל עם המשפחה,
בויצ”ו הגיל הרך מאמצים את רגעי קסם ובקרוב יועלו התכנים גם לאתר שלהם.

נשמח לקבל רעיונות, הצעות, בקשות ואנחנו פתוחים לקבל שיתופי פעולה נוספים, ניתן לשלוח מייל לכתובת: magicmomentes@hoptv.co.il

פרויקט “רגעי קסם” ישמח להתארח גם אצלכם!

מוזמנים ליצור קשר ישיר עם אורי קראוס, orikr81@gmail.com ובטלפון: 052-876-7812

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

אודות קרן ברנרד ון ליר

אודות קרן ברנרד ון ליר

קרן ברנרד ון ליר היא קרן פרטית בינלאומית המתמקדת בפיתוח ושיתוף ידע אודות שיטות שהוכיחו את עצמן בהתפתחות ילדים בגיל הרך. הקרן נותנת תמיכה פיננסית ומומחיות לשותפיה בממשלות, בחברה האזרחית ובמגזר העסקי כדי לבחון ולהגדיל שירותים מוצלחים עבור ילדים צעירים ומשפחותיהם.

במשך 50 השנים האחרונות השקיעה קרן ברנרד ון ליר למעלה מחצי מיליארד דולר ופעלה בכל אזורי העולם. השותפויות של הקרן משפיעות על מדיניות ציבורית בלמעלה מ-25 מדינות. הן הובילו לחידושים במתן שירותים והכשרה, שאומצו באופן נרחב על ידי ממשלות וארגונים ללא מטרת רווח, וחוללו רעיונות פורצי דרך ששינו את האופן שבו תופסים בעלי עניין, מהורים ועד קובעי מדיניות, את השנים הראשונות בחיי הילד.

בקרן ברנרד ון ליר מאמינים שמתן התחלה טובה לחיים לכל ילד יועיל לא רק להם אלא שהדבר חיוני לבניית חברות שוחרות שלום, משגשגות ויצירתיות.

אודות קבוצת מדיה הופ!

אודות קבוצת מדיה הופ!

קבוצת הופ! הינה בית תוכן מוביל המתמחה ביצירת חוויות תוכן מקוריות חוצות פלטפורמה לילדים

בין השאר מפעילה הקבוצה את ערוץ הופ! המשודר מאז שנת 2000 במסגרת חבילות הבסיס של HOT  ו YES ומיועד לילדים בגילאי שנתיים עד שמונה.

הערוץ מפיק תכני מקור רבים שהפכו לאבני דרך בתודעה הטלוויזיונית של הדור הצעיר וזוכה לשבחים רבים מצד הורים ומחנכים.

בנוסף, הקבוצה מפיקה גם את ערוץ לולי, ערוץ לפעוטות המשודר בHOT, וערוץ הופילדות ישראלית, ערוץ פרימיום ייחודי המשודר ב HOT  ו YES ומציג שירים, סיפורים, יצירות אמנות ומשחקי ילדות לילדים ולכל המשפחה – הכול על טהרת היצירה העברית.

 

אתר ערוץ הופwww.hop.co.il  מאפשר לגולשים להרחיב את חוויית הצפיה בטלוויזיה ולהמשיך ולבלות עם הדמויות האהובות עליהם מערוץ הופ! תוך לימוד והעשרה.

העיקרון המוביל בפיתוח האתר הינו הנאה המעניקה בצידה ערך מוסף של למידה, תוך ניצול המימד האינטראקטיבי, וזאת כדי לאפשר לילד לימוד בקצב אישי והפנמה של המושגים והערכים אליהם הוא נחשף בערוץ. האתר מיועד לשלושה קהלים: ילדים, הורים ומחנכים, כשלכל אחד מהם ניתנת התייחסות נפרדת וממוקדת.

האתר מאובטח ומותאם לילדים ומכיל תכני וידאו  ועשרות משחקים חינוכיים המבוססים על המותגים המובילים בערוץ הופ!

 

בנוסף, קיימות מספר אפליקציות לאייפון ולאייפד: אפליקציית הופ! המציגה פרקים נבחרים מהתוכניות המובילות בערוץ הופ! – להורדת האפליקציה לחצו כאן

אפליקצית הופלשחק וללמוד שמכילה מגוון משחקים חינוכיים לילדים בגילאי הגן – להורדת האפליקצייה לחצו כאן

ואפליקציית “כח הקצב” עם כוכבי הסדרה האהובה במשחק מוזיקלי מאתגר – להורדת האפליקצייה לחצו כאן

 

התוכן שלנו 

ערוץ הופ!  הוקם במטרה להעניק לילדים הצעירים את האפשרויות ללמוד, להבין, ליהנות והחשוב מכל – לגדול בידיים טובות, באמצעות תכניות חינוכיות מובחרות מהארץ ומהעולם.

התכנים בערוץ מותאמים ליכולות הקוגניטיביות והרגשיות של הילדים בגילאי היעדו מכילים מסרים פשוטים ובהירים, דמויות ידידותיות, קריינות של ילדים בלבד, וללא תכנים של אלימות או פחד. לתכנים ערך מוסף בהיותם מפתחים גם את הדמיון והחשיבה. כל תכניות הרכש מדובבות לעברית בפיקוחם של יועצים לשוניים ודגש רבמ ושם על איכות דיבוב, רמת השפה וטון שיחה נעים.

ערוץ הופ! מעודד קשר הורה- ילד ומעמיד לרשות ההורים כלים שמסייעים להם בתהליך גידול הילדים.  הדבר בא לידי ביטוי בהתאמת לוח השידורים לסדר היום של הילד ושירי בוקר וערב המעודדים מידי יום את הילדים לבצע את הפעולות הקבועות הנדרשות, החל מצחצוח שיניים והתלבשות וכלה בהתארגנות לשינה.

בכל חג משודרות תכניות מיוחדות אשר נותנות ביטוי לתרבות ולמסורת הישראליים, וכן, בעתות מצוקה ומתח משודרים שידורים מיוחדים שהופקו לשעות חירום ומותאמים לילדי הגיל הרך.
נוסף לכך, אנו גאים בשיתופי הפעולה הרבים שלנו עם רשויות המדינה לקידום נושאים בעלי חשיבות חברתית ולאומית, כגון: חיסכון במים, שמירה על הסביבה, זהירות בדרכים, תזונה בריאה בגיל הגן וכיו”ב.  לצד פרסים מקצועיים בינלאומיים, הופ! אף זכה בפרס יו”ר הכנסת על פעילות טלוויזיונית לעידוד הזהירות בדרכים ובפרס הש”ל לשמירה על הסביבה.

 

ערוץ 77 בHOT   ערוץ 82 בYES

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

סדרת דוקו-דרמה טלוויזיונית המיועדת לילדים בגיל הרך ולהוריהם. 

בסדרה עשרה סרטים באורך של כ-5 דקות, המציגים משפחות שונות בשעות השגרה המשותפות שלהם.

בכל סרט, ילד או ילדה מהווים ציר עלילתי מרכזי דרכו מתוודע הצופה אל שאר בני המשפחה ונחשף למבחר פעילויות רגעי קסם. פעילויות אלה, שפותחו במסגרת העבודה על פרויקט רגעי קסם, מעניקות להורים כלים לפתח את ילדיהם בתחום הקוגניטיבי, מוטורי, ריגשי ועוד, ובאותה עת מקלות על ההתנהלות ההורית והמשפחתית, מקרבות בין ההורה לילד ומעשירות את הזמן המשותף ברגעי קסם רבים ומהנים.

 

1. אני הייתי פה קודם

משתתפים: משפחת כפולר. גיבורה: לילי (4)

למשפחת כפולר נולדה תינוקת. לילי ואחיה הגדול תום מנסים להתרגל לסדר החדש. פעם למשל, היה מאוד ברור איפה כל אחד יושב באוטו, ועכשיו הכסא של אנה תופס את המקום שלילי הכי אוהבת והיא נאלצת לשבת באמצע. בנסיעה חזרה מהחוג של תום, הדרך מתארכת, וכולם קצרי רוח. האם יצליחו להעביר את הדרך הביתה בנעימים?

פעילויות: משחק נסיעה “אני מביט מהחלון”•משחק נסיעה “סיפור בהמשכים”• שרים באוטו•מחליפים חיתול יחד • שיר חלקי גוף באמבטיה •  הקראת סיפור לפני השינה

 

2. מחכים לאבא

משתתפים: משפחת באלאס. גיבור: יהלי (6)

אבא של יהלי הוא נהג משאית. הוא נוסע מרחקים ארוכים ולפעמים מגיע הביתה רק בערב למחרת. יהלי וארבעת האחים שלו מתגעגעים אליו ומחכים לבואו. אמא ענבל וחמשת הבנים מוצאים דרכים להתמודד עם הגעגועים עד שאבא יגיע.

פעילויות: משחק הסידור • ציור לאבא • מלמדים את אמא משחק וידאו • משחק סיכום היום בארוחת הערב

 

3. כולם בשביל אחד

משתתפים: משפחת בזק. גיבורה: יערה (4)

בימי שבת מתנהלת משפחת בזק בהמולה שמחה. כולם בבית אוהבים לעשות דברים יחד, אבל לפעמים יערה מרגישה שהיתה רוצה להיות קצת לבד עם אבא ואמא ולא כל הזמן עם כולם. האם יש דרך להיות גם ביחד וגם לבד?

פעילויות: משחק המבטים • משחק הפנטומימה • סובב את הציור • ריקוד קבוצתי

 

4. כבר לא קטנה!

משתתפים: משפחת ידנקו. גיבורה: ספיר (5)

ספיר מרגישה גדולה. היא לא רוצה לתת יד בדרך ולא מסכימה לעשות דברים של קטנים. כשספיר הולכת לירקן עם אמא, מחכה לה הפתעה מיוחדת, אמא מאפשרת לה לעשות את הקניות ממש כמו ילדה גדולה ואפילו את אבא, היא ואחיותיה לימדו משהו חדש היום. ספיר מוכיחה לכולם שהיא בוגרת ועצמאית.

פעילויות: קניות אצל הירקן • משחק דרך: שיווי משקל על חומה • הכנת עבודת יצירה בעזרת סרטון באינטרנט • לוח המשאלות

 

5. לקחו לי

משתתפים: משפחת קנטור. גיבור: זוהר (3)

איזה כיף לזהר, יש לו שתי אחיות גדולות ובני דודים שגרים ממש ליד. הם  באים אליו כמעט כל אחר צהריים וכך יש לו תמיד עם מי לשחק.  אבל מה קורה כזוהר ובן הדוד שלו רוצים שניהם לשחק עם אותה משאית צעצוע?

פעילויות: משחק דימיון – המסעדה • יוגה משפחתית • משחק אמבטיה: בועות סבון • שיר מהילדות של אמא לפני השינה

 

6. שינוי זה כמו הפתעה

משתתפים: משפחת כצמן. גיבורה: נגה (3)

נגה גרה עם אמא במושב, אבל ישנם ימים שבהם היא נמצאת עם אבא בעיר. כדי לא להתבלבל אמא עוזרת לנגה לעשות סדר ולשמור על שיגרה ברורה ומרגיעה. נגה אוהבת לדעת מה הולך לקרות, אבל כשמשהו פתאום משתנה בתוכנית, נגה מוטרדת. נגה ואמא יוליה יוצאות לטיול קטן ולא מתוכנן בחורשה ומוכיחות שמשהו לא צפוי יכול להיות טוב ולהביא איתו רגעי קסם רבים.

פעילויות: לוח תכנון פעילות משפחתי • משחק התאמת הגרביים • התבוננות וחקר בעזרת זכוכית מגדלת • משחק ההקשבה (מיינדפולנס) • הכנת מובייל מחומרים מהטבע

 

7. משעמם לי

משתתפים: משפחת זאייד. גיבורה: סלמה (4)

אחה”צ בכפר ובהא צריך לקחת את סלמה לרופא השיניים, אבל התור במרפאה ממש ארוך וזה משעמם. כשסלמה מבקשת את הטלפון הסלולרי, אבא שלה מציע דרך מקורית ומהנה להשתמש בו.  גם בבית כשסלמה צריכה להמתין לאמא שתסיים ללמוד למבחן, היא מגלה שכשנהנים הזמן עובר מאוד מהר.

פעילויות: משחק המתנה בתור – צילום צורות עם טלפון סלולרי • משחק המתנה בתור -משחק האצבעות • בניית מגדלים מכוסות חד פעמיות • הופעה לאבא ואמא

 

8. רק עם סבא וסבתא

משתתפים: משפחת ישראלי. גיבור: איתן (6)

איתן, אגם ונגה הקטנה, גרים במושב, בשכנות לסבים ולסבתות משני הצדדים. הילדים מאוד אוהבים לבלות איתם אחר הצהריים, אבל לסבא יש רשימת משימות ארוכה. לאיתן נראה, שהיום הרשימה של סבא ארוכה מתמיד, אבל אז הוא מגלה שכשעושים את המשימות יחד זה יכול להיות ממש כיף. בבית של סבתא אפשר לעשות דברים מיוחדים שאי אפשר לעשות בשום מקום אחר.

פעילויות: עבודה במטע • איסוף ביצים מהלול • תזמורת סירים • התבוננות באלבום משפחתי • צביעת ביצים

 

9. איך אפשר להספיק הכל?

משתתפים: משפחת ברמן-סגל. גיבורה: עלמה (6)

כשאבא ואבא חוזרים אחר הצהרים מהעבודה לא תמיד יש זמן לעשות כל מה שרוצים. עלמה רוצה לרכוב על אופניים אבל כבר מאוחר ולמורת רוחה אבא לא מסכים. בזמן שאבא איתי משחק עם ליבי האח הקטן, אבא טל מציע לעלמה אפשרויות מסקרנות לפעילויות מהנות בזמן שנותר. עלמה מגלה שגם כשאין זמן לצאת החוצה עדיין אפשר ליהנות מפיקניק מקורי בסלון.

פעילויות: אחריות על טיפול בכלבה • הכנה משותפת של ארוחת ערב • משחק פעוטות עם מכשירים שאינם בשימוש • משחק “העלמת חפצים” בקופסה ריקה • ארוחת ערב באוהל בסלון

 

10. רוצה רק את אמא

משתתפים: משפחת כהן. גיבור: עידו (5)

עידו הכי אוהב להיות עם אמא, אבל אחה”צ דוקא בזמן שעידו רוצה לשחק עם אמא היא עסוקה ועידו מאוכזב. למרבה השמחה מגיעה לבקר סבתא חווה. עידו וסבתא חווה חירשים ויש להם שפה מיוחדת שנקראת שפת הסימנים. כשסבתא חווה מגיעה השמחה גדולה וביחד הם מוצאים רעיונות נפלאים לרגעי קסם, להם ולכל המשפחה.

פעילויות: שותלים זרעי עגבניות • הכנת פיצה מספרים • צפייה משותפת בסרטונים ותמונות מהחופשה • כתיבת פתקי אהבה אישיים • הרדמה מודעת (מיינדפולנס) לפני השינה

על הסדרה “הורות בכל רגע”

על הסדרה “הורות בכל רגע”

30 סרטוני מידע קצרים, המיועדים לדיגיטל. כל סרטון הוא תשובה לאחת מהשאלות המטרידות הורים כיום וביום יום. במסגרת הפרויקט נאספו באמצעות סקרים ומחקר השאלות המרכזיות המטרידות כיום את מרבית ההורים. כמענה לצורך הזה הופקה סידרת סרטונים בהשתתפות פאנל של מומחים מהשורה הראשונה בתחומים שונים העוסקים בהתפתחות הילד, חינוך, בריאות, הדרכת הורים ועוד.

המומחים עונים על השאלות הגדולות של זמננו ואף נותנים טיפים מעשיים
לפעילויות שפותחו במסגרת הפרויקט ומתאימות למהלך הטבעי של היום, במטרה להשביח את
זמני השגרה המשותפים להורים וילדים ולהפוך אותם מרגעי שגרה לרגעי קסם.

בנוסף משתתפים בסדרה אמנים אורחים, קומיקאים שהם גם זוג והורים בעצמם,
שמשתפים את הצופים בחוויותיהם ההוריות בהומור רב ומשקפים את חיי ההורה הממוצע
בימינו.

תוכן הסדרה:

מס’

שם הפרק

משתתפים

תקציר

1.

איך ילדים לומדים?

פרופ’ אסתר
עדי-יפה

ראש המגמה להתפתחות
הילד בביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן

הסבר על מערכות למידה וזיכרון בגיל הרך, מציג בפנינו את הדרך הנכונה
ללמד את ילדינו מושגים חדשים.

2.

מי שולט בשלט?

ד”ר שלי
גפן

מומחית לתקשורת
ויחסים בסביבת מסכים

כיצד ניתן להפוך את המסכים בחיינו לאלמנט מאחד ומעשיר ומלמד.

3.

לשחק או ללמוד?

עדנה אתרוג

קלינאית תקשורת
– תקשורת דרך משחקים

אנחנו רוצים שילמדו אבל הם רוצים לשחק. עדנה אתרוג מסבירה איך כולם
יכולים לצאת מנצחים.

4.

להתערב או לא להתערב?

אפרת לקט

אמא מאמנת

מה הסוד לפתרון סכסוכים בין הילדים? האם להתערב בריבים שלהם או לא
להתערב?

5.

איך היה היום בגן?

צאלה מיינרט

ראשת מרכז להורות
ומשפחה בסמינר הקיבוצים

צאלה מיינרט מסבירה את חשיבות השאלה ומה אפשר לעשות כדי סוף סוף
לקבל עליה תשובה.

6.

אצל סבא וסבתא מותר הכל?

שירה אקרמן
שימחוביץ
, מנהלת האגף לגיל הרך בקרן תל”י

מה מייחד את תקופת הסבתאות ומה הם רגעי הקסם השמורים רק לסבא
ולסבתא.

7.

מי רוצה סיפור לפני השינה?

פרופ’ דורית
ארם

ראש המגמה לייעוץ
חינוכי, בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב

החשיבות האמיתית של הקראת ספרים לילדים לפני השינה ובכל הזדמנות
במהלך היום.

8.

איך מתקשרים עם תינוקות?

ד”ר טלי
פרנקל

ראש יחידת המחקר
במכון לגיל ינקות ע”ש זיאמה ארקין, במרכז הבינתחומי

למה כל כך חשוב לדבר עם תינוקות מיום היוולדם. מה זה נותן להם?

9.

כמה לחבק את הילד שלך?

ד”ר
תירצה יואלס

ראש המגמה לפסיכולוגיה
התפתחותית באוניברסיטת חיפה

מחקרים מראים שלחיבוק יש חשיבות הרבה יותר גדולה ממה שחשבנו.
ד”ר תרצה יואלס מסבירה ומעודדת לחבק ככל האפשר.

10.

איך ילדים לומדים לדבר?

פרופ’ ענבל
ארנון

בלשנית, פסיכו-בלשנית
ופסיכולוגית התפתחותית מהאוניברסיטה העברית

פרופ’ ענבל ארנון נותנת הסבר מרתק על קליטת שפה במוחו של ילד עוד
משלב היותו עובר ברחם.

11.

האם הילד שלי מפותח מספיק?

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

פיזיותרפיסטית,
מדריכה בכירה על פי גישת בובט ילדים

בגיל הרך פיתוח התנועתיות מפתחת גם את החשיבה. כיצד נגרום לילדינו
להיות פעילים?

12.

איך לגדל ילד חברותי?

ד”ר עדה
בקר

מומחית להתפתחות
חברתית בגיל הרך

 

הורים יכולים להשפיע על המיומנויות החברתיות של ילדיהם. איך עושים
את זה?

13.

איך להיות הורים שמחים?

אריה אקרמן

אבא יצירתי וכוכב
רשת

אריה אקרמן משתף בתובנות ההורות האישיות שלו.

14.

איך שורדים את טרפת הבוקר?

פרופ’ אסתר
עדי יפה

צאלה מיינרט

אריה אקרמן

זמן ההתארגנות בבוקר הוא הסיוט הגדול של כל הורה. איך אפשר להפוך את
הרע ללא נורא, והאם יש אור בקצה המנהרה?

15.

איך מגיעים ליעד בשלום?

פרופ’ ענבל ארנון

פרופ’ דורית
ארם

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

נסיעות ברכב עם הילדים יכולות להיות מאתגרות אבל מצד שני אפשר גם
להפוך אותן לרגעים מלמדים ומהנים מאוד, ואם אפשר ללכת ברגל אז בכלל הרווחנו.

16.

מי בא לסידורים?

פרופ’ אסתר
עדי יפה

ד”ר  שלי גפן,

עדנה אתרוג

ד”ר עדה בקר

להמתין בתור או ללכת לסופר הן חוויות שנתפשות כקשות לביצוע עם
ילדים. מספר עצות שיהפכו את הסידורים לרגעי קסם מפתחים ומהנים.

17.

איך חיים לצד המסכים?

ד”ר שלי
גפן

אפרת לקט

עדנה אתרוג

מבחר עצות מעשיות להפיכת המסכים מגורם מפריע ומפלג לכלי מאחד
ומעשיר.

18.

איך לעשות סדר בבלגן?

פרופ’ אסתר
עדי-יפה

צאלה מיינרט

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

ילדים מסודרים גדלים להיות מבוגרים מסודרים, אבל איך אפשר לשכנע
אותם להתחיל לסדר בהנאה?

19.

למה הם כל הזמן רבים?

ד”ר עדה
בקר

ד”ר תרצה
יואלס

ד”ר טלי
פרנקל

מה כדאי לעשות כדי ליצור אווירה טובה יותר ולהתמודד עם מריבות בין
אחים.

20.

יש מה ללמוד מסבא ומסבתא?

ד”ר תרצה
יואלס

שירה אקרמן

צאלה מיינרט

פרופ’ ענבל
ארנון

הקשר עם סבא וסבתא הוא קשר מיוחד. מה מאפשר הקשר הזה ולמה הוא כל כך
חשוב.

21.

איך כולם מתחברים לתינוק החדש בבית?

ד”ר תרצה
יואלס

פרופ’ דורית
ארם

פרופ’ ענבל
ארנון

כשנוסף תינוק חדש למשפחה, נוספים גם אתגרים חדשים. איך מחברים את
האחים לתהליך המשפחתי החדש.

22.

אחר צהריים – בחוץ או בפנים?

ד”ר טלי
פרנקל

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

עדנה אתרוג

לא צריך ללכת רחוק או להוציא כסף על אטרקציות מחוץ לבית. הנאה רבה
מפתחת ומלמדת נמצאת ממש מחוץ לדלת הבית.

23.

דימיון – משחק או עסק רציני?

ד”ר
תירצה יואלס

פרופ’ ענבל
ארנון

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

ד”ר עדה
בקר

מה תרומתם של משחקי דמיון להתפתחות הילדים שלנו?

24.

מה תינוקות קולטים?

ד”ר טלי
פרנקל

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

פרופ’ אסתר
עדי יפה

כמה בעצם יכולים תינוקות לקלוט ולהגיב, ומה אפשר לעשות בבית כדי
לעזור להם להתפתח?

25.

מה לומדים באמבטיה?

פרופ’ אסתר
עדי יפה

אריה אקרמן

פרופ’ ענבל
ארנון

אפרת לקט

שעת האמבטיה מזמנת להורה ולילד את האפשרות להיות בקשר אחד על אחד
ללא הפרעות. כך תהפכו את זמן הרחצה לחוויה מלמד ומפתחת מלאה בתשומת לב.

26.

אפשר לבשל וללמוד?

 

שירה אקרמן

פרופ’ דורית
ארם

ד”ר טלי
שחר אשכנזי

בישול היא פעילות שכיף לעשות יחד, אבל מעבר להנאה ניתן באמצעות
בישול לפתח יכולות רבות וחשובות אצל ילדים.

27.

מה כל כך חשוב בארוחת הערב?

ד”ר
תירצה יואלס

פרופ’ ענבל
ארנון

ד”ר עדה
בקר

לסיים עוד משהו בעבודה או לחזור לאכול ארוחת ערב בבית?

מסתבר שארוחת הערב היא רגע קסם שלא תרצו להפסיד.

28.

איך הולכים לישון עם חיוך?

ד”ר טלי
פרנקל

פרופ’ דורית
ארם

פרופ’ ענבל
ארנון

אילו טקסים קיימים לפני הליכה לישון ומה חשיבותם עבור הילד?

29.

הורות ורגשות אשמה – זה תמיד הולך יחד?

אפרת אברמוב
ועומר בורנשטיין

מצעד רגשות האשם הגדולים של הורים.

30.

איך נראה יום בחיי הורים?

אפרת אברמוב
ועומר בורנשטיין

תמונת מצב מחייהם של הורים.

 

על המומחים המובילים בסדרה התיעודית להורים ומחנכים

על המומחים המובילים בסדרה התיעודית להורים ומחנכים

פרופ’ דורית ארם
ראש המגמה לייעוץ חינוכי, בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב
פרופ’ דורית ארם היא ראש המגמה לייעוץ חינוכי.
מחקרה מתמקד בהבנת תיווך המבוגרים להתפתחות ילדים צעירים וקידומו בחברה היהודית והערבית.
היא חוקרת את אופי האינטראקציה של הורים וגננות עם ילדים בעת קריאת ספר וכתיבה ובוחנת את משמעותו להתפתחות ניצני האוריינות ולהתפתחות הרגשית חברתית של הילדים. מחקריה בוחנים אינטראקציות אלה בקרב ילדים עם התפתחות תקינה והתפתחות מוקדמת (קוראים מקדימים), ילדים עם צרכים ייחודיים כמו לקות שמיעה או לקות קשב וילדים ממיצב חברתי כלכלי נמוך. בשאיפה לקדם ניצני אוריינות והסתגלות רגשית חברתית של ילדי גן היא מפתחת ומעריכה תכניות התערבות לקידום רמת התיווך של הורים וגננות.

 

ד”ר תירצה יואלס
ראש המגמה לפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת חיפה
פלשעבר ראש התוכנית הבינתחומית להתפתחות הילד, מתמחה בהתפתחות ילדים, קשר הורה ילד, זמינות רגשית של הורים, סביבות התפתחותיות, הקשר בין סביבות התפתחותיות להתפתחות ילדים.
כתבה לאחרונה את המסמך של ג׳וינט אשלים העוסקת באבני דרך התפתחותיות מנקודת מבט רחבה של ההורים.
היועצת הבכירה של הורים במרכז תוכנית לאומית שעוסקת בהורים וילדים. עוסקת בפסיכותרפיה אינדיבידואלית, טיפול משפחתי וזוגי, טיפול הורה ילד, ייעוץ והדרכת הורים.
מרצה בחוג לפסיכולוגיה במגמה ההתפתחותית. אחראית על התוכנית היישומית במגמה ההתפתחותית.
מרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה. חברה בועדת שניט לאחריות הורית בגירושין.
מדריכה את השרות למען הילד ופקידי סעד לסדרי דין סביב סוגיות של אימוץ, גירושין ואפוטרופסות.

 

ד”ר עדה בקר
מומחית להתפתחות חברתית בגיל הרך
מפקחת ומדריכה בגנים ובמעונות יום, מרצה בנושאי חינוך, התפתחות ופסיכולוגיה של הגיל הרך בפני הורים, אנשי מקצוע וסטודנטיות.
יועצת להורים לילדים בגיל הרך. מחברת הספרים: “עם מי שיחקת בגן היום? עולמם החברתי של ילדים בגיל הרך” 2009 “חברים זה כל הסיפור” – מדריך להורים ולגננות 2012 “לגדל ילד חברותי” – מדריך להורים לילדים מגיל לידה עד שמונה 2016 “להיות חברותיים בחצר המשחקים” – מדריך לאנשי חינוך בגיל הרך 2017.

 

צאלה מיינרט
ראשת מרכז להורות ומשפחה בסמינר הקיבוצים
ראש תחום הנחיית קבוצות, הנחיית קבוצות הורים ואימון המרכז להורות ומשפחה מכללת סמינר הקבוצים.
מנחה בכירה בצוות התוכנית להכשרת מנחי קבוצות הורים. מנחת קבוצות וצוותים מקצועיים בהנחיות ממוקדות תוכן, תהליך ומשימה. מנהלת תוכניות ופרויקטים בנושאי הורות, הנחייה ועבודה קבוצתית.
בעלת תואר שני בתקשורת מנהלית מהמכללה לישראל, תל אביב. התואר כולל קורס גישור. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, אוניברסיטת בן גוריון.
מנחת קבוצות מוסמכת, בכירה- המרכז להורות ומשפחה, מכללת סמינר הקיבוצים,תל אביב. עברה השתלמויות בנושאי: קבוצות ,תהליכים קבוצתיים, עבודה עם הורים ומשפחות, אימון לעבודה עם הורים, עבודה עם קלפים טיפוליים, שימוש בהתמקדות ודמיון מודרך בעבודה הקבוצתית.
בעלת רישיון הוראה, ממשרד החינוך והתרבות.

 

פרופ’ ענבל ארנון
בלשנית, פסיכו-בלשנית ופסיכולוגית התפתחותית מהאוניברסיטה העברית
במחקריה היא מבססת מודל אלטרנטיבי לתיאור תהליך רכישתו וארגונו של ידע שפתי.
תחומי התמחותה: פסיכולינגויסטיקה, רכישת שפה ראשונה, הבדלים בין למידת שפה ראשונה ושנייה, מנגנוני למידה, התפתחות קוגניטיבית, מדעי הקוגניציה.

 

פרופ’ אסתר עדי-יפה
ראש המגמה להתפתחות הילד בביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
בעלת תואר שלישי מטעם המרכז הבינתחומי למדעי המוח באוניברסיטה העברית, 1998. תחומי התמחותה: התפתחות קוגניטיבית, למידה פרוצדורלית בילדים, ציורי ילדים והתפתחות הכתיבה, השפעת הגן/המעון על התפתחות הילד.
מנחה כיום גם תלמידי מחקר.
היא מנהלת המעבדה ללמידה והתפתחות הילד. בנוסף עמיתת מחקר במרכז לחקר המוח על-שם גונדה גולדשמידט באוניברסיטה.
חברה בוועדת ההיגוי של פרויקט “רגעי קסם”.

 

ד”ר שלי גפן
מומחית לתקשורת ויחסים בסביבת מסכים
מרצה וחוקרת תקשורת המתמחה ביחסים סביב המסכים.
במסגרת זו, מעבירה הרצאות וסדנאות להורים ואנשי חינוך במטרה להבין את המציאות התקשורתית שבה גדלים ילדינו ולהציע כלים להחזרת הסמכות למבוגרים.
בוגרת לימודי ביבליותרפיה ו – NLP ליצירת תהליכי שינוי. משלבת כתיבה בחייה האישיים והמקצועיים ככלי ליצירה, העצמה, הקשבה ותקשורת עם עצמנו ועם אחרים.
עבודת הדוקטורט שלה נכתבה בנושא הקשר בין המשפחה והתקשורת בבית. חברה בוועדת ההיגוי של פרויקט “רגעי קסם”.

 

עדנה אתרוג
קלינאית תקשורת – תקשורת דרך משחקים
קלינאית תקשורת המתמחה בקשיי שפה אצל ילדים ונוער, ובקשיים חברתיים. תחומי התמחותה: ילדים עם איחור ברכישת שפה, קשיי דיבור (דיספרקסיה/אפרקסיה, היגוי וכד’), לקויות למידה על רקע שפתי (ילדים ונוער), קשיים חברתיים (אספרגר, NVLD וכד’),ילדים ונוער עם קשיי ריכוז וארגון שפתי. בעלת קליניקה עצמאית בה הטיפול הוא דרך משחקים שונים+ אתר ודף פייסבוק. תקשורת דרך משחקים: שיטת העבודה “תקשורת דרך משחקים” פותחה לאחר עבודה של שנים עם ילדים.
תקשורת דרך משחקים מדברת על כך שיש לכל הורה ומטפל יכולת ללמד את הילד להביע עצמו במילים, לשתף בחוויות וברגשות ולתת לו בטחון בעצמו וביכולתו. הלימוד נעשה דרך משחקים ופעילויות יום יומיות ההופכות את הזמן שלנו עם הילדים לרגעים קסומים ומהנים ובדרך…
אנו מקנים לילדנו שפה עשירה, בטחון עצמי ומיומנויות חברתיות – שילוב של כל התחומים הללו מצמיחים ילדים ואנשים מאושרים ומוצלחים! משפטים שלה: “למשחק את החיים”, המשחק מדמה את החיים בצורה לא מאיימת, משחק מפתח: מיומנות חברתית, שפה, מוטוריקה.

 

אפרת לקט
אמא מאמנת
ממקימי בית הספר המונטסורי ״דרך הילד״ בכפר הירוק.
במסגרת בית הספר לאימון אימהות שהקימה, מכשירה אימהות כמאמנות לילדי המאה ה-21.
הכלים שהיא מציעה משלבים תכנים משלושה עולמות תוכן: אימון, חינוך מונטסורי ופסיכולוגיה חיובית.
משמשת כמאמנת ראשית ב”בית אמא מאמנת” ומרצה בארץ ובעולם כיצד להפוך כל דילמה הורית להזדמנות לאמן את ילדי המאה הזו למיומנויות שיידרשו להם בבגרותם.

 

אריה אקרמן
אבא יצירתי וכוכב רשת
יזם, איש עסקים, עוסק בליווי וייעוץ עיסקי.
נבחר לאחרונה לנציג הבית היהודי במועצת קריית שמונה.
העלה 2 סרטונים לפייסבוק שמדגימים איך הוא מעיר את הילדים שלו בבוקר ואיך הוא משכנע את בנו ללכת למקלחת.
הסרטונים הפכו ויראליים והוא התראיין בתוכניות רבות בעקבות הצלחתם.

 

ד”ר טלי שחר- אשכנזי
פיזיותרפיסטית, מדריכה בכירה על פי גישת בובט ילדים
סגנית נשיאת EBTA .
מרצה בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת חיפה ומדריכה אנשי מקצועות הבריאות במקומות שונים. בעלת קליניקה פרטית, המגיעה גם לבית הילד.
בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת חיפה, הרשות ללימודים מתקדמים.
בעלת תואר שני בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת חיפה. תואר ראשון בפיזיותרפיה מאוניברסיטת תל אביב.
תחומי התמחות: אבחנה והתערבות (טיפול) ל- תינוקות, תינוקות עם רקע של פגות וילדים עם לקויות התפתחותיות כגון: לקויות קואורדינטיביות התפתחותיות ושיתוק מוחי.
ייעוץ והדרכה להורים וצוותים של מקצועות הבריאות.

 

ד”ר טלי פרנקל
ראש יחידת המחקר במכון לגיל ינקות ע”ש זיאמה ארקין, במרכז הבינתחומי
פסיכולוגית קלינית מומחית. חברת סגל בבית ספר ברוך איבצ’ר לפסיכולוגיה. עומדת בראש יחידת המחקר במכון לגיל ינקות ע”ש זיאמה ארקין, במרכז הבינתחומי, הרצליה.
בוגרת דוקטורט בתחום ה- neuroscience (אוניברסיטת ת”א).
במהלך פוסט הדוקטורט חקרה במסגרת מעבדה להתפתחות הילד באוניברסיטת מרילנד ובמסגרת מרכז למדע בינתחומי התפתחותי של חוקרים מובילים מרחבי ארה”ב: Early Experience, Stress, and Neurobehavioral Development Center

 

שירה אקרמן שמחוביץ
מנהלת האגף לגיל הרך בקרן תל”י וחברת סגל בפרויקט “שבע” לפיתוח מנהיגות בחינוך היהודי בגיל הרך במרכזים הקהילתיים בצפון אמריקה.
קודם לתפקיד זה שימשה כיועצת חינוכית ראשית ומנהלת שיתופי פעולה חינוכיים בפרויקט שלום סומסום וסדרת רחוב סומסום בישראל וניהלה את תחום הגיל הרך במחלקה לחינוך של הסוכנות היהודית במשך שנים רבות.
שירה בוגרת מכללת דוד ילין, The Bank Street College of Education and the Parsons School of Design in New York ובית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.
תחום התמחותה חינוך למורשת וטיפוח זהות בילדות המוקדמת.