Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jonradio-private-site domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the multisite-clone-duplicator domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Deprecated: Required parameter $poly_array follows optional parameter $line_number in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 25

Deprecated: Required parameter $poly_values follows optional parameter $data_array in /home/hoptempco/public_html/wp-content/plugins/wp-ultimate-csv-importer-pro/importExtensions/TermsandTaxonomiesImport.php on line 271

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/hoptempco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
מערך שיעור - אורות קטנים - Hope

מערך שיעור – אורות קטנים

דברים קטנים עושים הבדל גדול בואו נראה לילדים שלנו את הכוח שיש להם להשפיע חיובית על העולם שסביבם, ונראה להם שדברים קטנים עושים הבדל גדול. תראו את זה! צפו יחד בסרט אורות קטנים בסרט הזה, ילד מרגיש בודד ומאיר באור קטן לתוך החושך. ילדה רואה את האור ובעזרת חברים מראה לילד שלהרבה אנשים אכפת. דברו […]

דברים קטנים עושים הבדל גדול

בואו נראה לילדים שלנו את הכוח שיש להם להשפיע חיובית על העולם שסביבם, ונראה להם שדברים קטנים עושים הבדל גדול.
תראו את זה!

צפו יחד בסרט אורות קטנים

בסרט הזה, ילד מרגיש בודד ומאיר באור קטן לתוך החושך. ילדה רואה את האור ובעזרת חברים מראה לילד שלהרבה אנשים אכפת.

דברו על זה!

מה התלמידים לקחו איתם מהסיפור? שאלו אותם!

כיצד התלמידים יכולים להתחבר לסרט הזה
דרך החיים שלהם? שאלו אותם!

רגשות
  • בתחילת הסרט, כיצד הרגיש הילד עם הפנס?
  • מדוע אתם חושבים שהילד הרגיש עצוב?
  • הוא האיר בפנס ואז ראה פנס מאיר חזרה. כיצד אתם חושבים זה גרם לו להרגיש?
  • האם אי פעם הרגשתם עצובים או בודדים?
  • מה עשיתם כדי לגרום לעצמכם להרגיש טוב יותר כשהרגשתם עצובים ובודדים?
  • כשאתם מרגישים בודדים, האם אתם מבקשים לשחק עם חבר?
  • כיצד משחק עם חבר גרם לכם להרגיש טוב יותר?
שיקולים
  • כשהילדה ראתה את האור, מה היא עשתה? מה היא חשבה?
  • בסוף, הרבה אנשים עזרו לה לשלוח איתות
    לילד. מדוע לדעתכם היא עשתה זאת?
  • בסרט, הילדה ראתה את האור של הילד וחשבה שאולי הוא בודד, אז היא האירה עם הפנס שלה. האם אי פעם עשיתם משהו בשביל מישהו שהרגיש עצוב או בודד?
  • האם מישהו אי פעם ביקש מכם לשחק וסירבתם? אם כן, כיצד אתם חושבים זה גרם להם להרגיש?
פעולות
  • הילדה ביקשה מהרבה אנשים לעזור לה. מדוע היא ביקשה את עזרתם?
  • מדוע לדעתכם הם רצו לעזור לה?
  • האם אי פעם חשבתם על לעשות משהו כדי לעזור למישהו אחר?
  • מה יכולתם לעשות?
  • ממי אתם הייתם מבקשים עזרה?

 

נסו את זה!

הראו להם כיצד! עזרו לילדים לראות כמה כיף להיות אדיבים וכשאדיבים אליכם.

  • הוציאו לוח שנה והקציבו שבוע עבור כל ילד.
  • במהלך אותו שבוע, הכיתה צריכה להתמקד בללמוד יותר על התלמיד של אותו שבוע כאשר הוא/היא יספרו על עצמם.
  • בזמן שהם עשויים לספר על הצעצועים או המשחקים האהובים עליהם, עודדו את התלמידים לספר על מה הם היו רוצים להשתפר בו, דברים שמפחידים אותם, דברים שהם היו מוצאים בעייתיים בעבר אך כעת הם התגברו עליהם.
  • בכל יום בקשו מהתלמידים לצייר תמונה או לחלוק הערה יפה שאתם יכולים לכתוב בשבילם, הכל צריך להיות ממוקד בתלמיד של אותו שבוע.
  • בסוף השבוע, הציגו את הפריטים בפני התלמיד של אותו שבוע ובקשו ממנו/ממנה להביע הכרת תודה ולספר כיצד כל אחד מהדברים האלה גרם לו/לה להרגיש.

 

שחקו!

אדיבות מתחילה עכשיו. עזרו לילדים לראות כיצד אדיבות יכולה להיות משהו שמתכננים ועושים, אך זהו גם דבר פשוט כמו לומר שלום למישהו.

  • הושיבו את התלמידים במעגל
  • בקשו מתנדב. אמרו לתלמיד לפנות למי שמימינו ולומר לו/לה משהו אדיב.
  • כעת, מי שנאמרו לו המילים האדיבות מסתובב לימין ואומר משהו אדיב.
  • המשיכו את התהליך עד שכל אחד הסתובב בחדר וקיבל הזדמנות להשתתף.
  • לאחר מכן, שאלו את התלמידים כיצד זה מרגיש כשאומרים לך מילים אדיבות.
  • ציינו בפני התלמידים שהענקת אדיבות מרגישה טוב בדיוק כמו לקבל אותה, ושהענקת אדיבות היא משהו שיש לכולנו שליטה עליו ולכן אנחנו אחראים על האושר שלנו.
  • זכרו לכלול את כל המורים בחדר במעגל. לא רק שהמורים הם מודלים לחיקוי להענקת מילים אדיבות, אך התלמידים גם צריכים להבין שיש להם את הכוח לגרום למבוגרים אושר באמצעות אמירת מילים אדיבות להם גם כן. לכל אחד מגיע להיות מאושר ושיעריכו אותו!

 

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

מה עושים היום? קלמר מתגלגל

מה עושים היום? קלמר מתגלגל

מה עושים היום? תג שם לתיק

מה עושים היום? תג שם לתיק

מה עושים היום? קסם עם גומייה על האצבעות

מה עושים היום? קסם עם גומייה על האצבעות

מה עושים היום? ניפוח בלונים

מה עושים היום? ניפוח בלונים

מה עושים היום? קסם כפתור ומטפחת

מה עושים היום? קסם כפתור ומטפחת