מערך שיעור – ילדים יוצרים שינוי
מצב חמלה מופעל חמלה יכולה להפחית חרדות ולפתור חיכוכים. בואו נלמד את ילדינו איך להשתמש בכישרון הטבעי הזה. תראו את זה! צפו יחד בסרט ילדים יוצרים שינוי בסרט הזה, ילדה עוזרת לילד. הוא הולך אחריה ושניהם עוזרים לאדם הבא. הדבר ממשיך עד נוצרת להם קבוצה גדולה של אנשים שהולכים אחרי הילדה למדבר, שם הם אוחזים […]
מצב חמלה מופעל
חמלה יכולה להפחית חרדות ולפתור חיכוכים. בואו נלמד את ילדינו איך להשתמש בכישרון הטבעי הזה.
תראו את זה!
צפו יחד בסרט ילדים יוצרים שינוי
בסרט הזה, ילדה עוזרת לילד. הוא הולך אחריה ושניהם עוזרים לאדם הבא. הדבר ממשיך עד נוצרת להם קבוצה גדולה של אנשים שהולכים אחרי הילדה למדבר, שם הם אוחזים ידיים ויוצרים מעגל.
דברו על זה!
הסיפור הזה נעשה ללא דיאלוג. כיצד התלמידים שלכם הבינו אותו? שאלו אותם! |
כיצד התלמידים שלכם יכולים להתחבר לסרט הזה באמצעות החיים שלהם? שאלו אותם |
|
רגשות |
|
|
שיקולים |
|
|
פעולות |
|
|
נסו את זה!
דברו על זה!
הסרט הזה הראה הרבה אנשים שעושים משהו כדי לעזור לאחרים. מה איתכם?
- בקשו מהתלמידים לחשוב על מה הם יכלו לעשות כדי לעזור לאחרים.
- עשו סיעור מוחין וכתבו רשימה שכולם יוכלו לראות.
- שאלו את התלמידים אם הם חושבים שהם בוגרים מספיק או גדולים מספיק כדי לעזור לאנשים אחרים. בטלו חששות שצעירים לא יכולים לעזור לאחרים.
- בקשו מהתלמידים לספר על פעם בה הם עזרו למישהו אחר.
- שאלו את התלמידים כיצד הם הרגישו כשעזרו לאחרים.
- צרו תוכנית בה יעזרו למישהו בכל יום למשך שבוע. מה אתם יכולים לעשות ככיתה כדי לעזור למישהו בקהילה שלכם?
- קחו לוח שנה וכתבו בו פעילות לכל יום בשבוע ועשו זאת!
- אחרי שהשבוע נגמר, דברו על כמה אנשים קיבלו עזרה מהכיתה.
- כיצד הרגישו האנשים שקיבלו עזרה?
- כיצד הרגישו התלמידים לעזור לאחרים?
- ציינו בפני התלמידים שכמו שלקבל עזרה מרגיש טוב, גם לעזור לאחרים מרגיש טוב, ושיש להם את הכוח לגרום לעצמם להרגיש טוב פשוט בזכות עזרה לאחרים.
שנו את נקודת המבט! עזרה לאחרים מגיעה קודם מראיית נקודת המבט שלהם והבנה איך זה להיות בנעליים שלהם.
- הסבירו לכיתה שהסרט הראה איך הם יכולים לעזור למישהו רק בעזרת הידיים שלהם.
- בקשו מהתלמידים להרים את הידיים וספרו את כל הידיים בחדר.
- אמרו לכיתה שכל הידיים האלה הולכות לעזור לכם לארגן את הכיתה מחדש.
- חלקו את התלמידים לקבוצות שונות ואמרו להם מה הם הולכים להזיז ולאן הם הולכים להזיז את הדברים. העברת המושבים הקבועים שלהם בכיתה חשובה אף היא.
- עודדו את התלמידים לעבוד יחד כדי לארוז דברים ולהעביר אותם לאיזור אחר של הכיתה ואז לפרוק אותם.
- כשהם מסיימים, בקשו מהילדים לחזור למושבים שלהם ולהסתכל בחדר סביבם.
- דברו על איך הסדר החדש ואיך נקודת המבט החדשה נראים ומרגישים שונה, אפילו שאין שום דבר חדש בחדר.
- ציינו כמה הכיתה השיגה רק בזכות “לתת יד”.